Wednesday 23 January 2008

Sambutan pelajar baru........he..he..he..

Hari-hari yang ditunggu telah tiba...sambutan pelajar baru...he..he...sape lagi..abg am sekeluarga. Aku sekeluarga begitu semangat nak sambut ahli keluarga datang Uk ni. Ye lah, lama tak jumpa..setahun..anak2 abg am semua dah besar2...panggil nama pun tertukar..tapi nampak bersemangat walaupun penat dgn macam2 kerenah....
Dok kat sini kena tahan sabo sikit..sebab sejuk....kat m"sia panas...klu org baru ni agak terasa perubahan cuaca dan waktu...asyik nk selimut jer...sejuk2 ni..asyik nak tido jer...makan no 2. Aku teringat masa aku mula2 sampai dulu...rasa nak balik jer...sebab tak tahan sejuk...masa tu lak, tgh alah mengandung...nk makan tak boleh..asyik minum air masak jer..pas tu..makanan yang kita mengidam..tak dapat nk cari, bertambahlah lagi rasa nak balik tu...tapi..la ni dh ok dh..alhamdulillah.
Datang sini aku banyak belajar memasak.....pas ni nak belajar buat pizza...kih..kih. Asyik makan pizza tesco jer. Anak2 aku suka makan pizza.



Happy Birthday.

Pada saat ini (masa aku rakam foto di bawah ni)adalah hari lahirku pada 19 Januari 08. Genap usiaku 30 tahun...ishh..dh masuk 30an dah.
Ya Allah..ampunkanlah hambamu yang banyk dosa ini Ya Allah.
Hambamu yang sering alpa dan leka...
Hamba yang mengharap maghfirahmu Ya Allah..
Hamba yang mengharap redhomu ya Allah...
Dengan bertambahnya usia..
Moga aku menjadi hamba Allah yang sentiasa merindui Taman Syurga Firdaus Mu dan mengharap kasih sayang Mu.
Menjadi isteri yang sentiasa perjalanan hidupnya diredhoi oleh suami tercinta.
Menjadi ibu yang terbaik dalam mendidik dan membesar anak-anaknya.
Menjadi anak yang solehah untuk ibunya (ibu mertua dan ibuku).
Menjadi sahabat sejati untuk temannya....Amin..

Aku teringat soalan yang ditanya oleh hubby pada hari lahirku...

"Apa azam ummi sempena hari lahir ni".

Dengan penuh rasa kasih sayang aku menjawab soalan suamiku.
" Ummi nak gembirakan hati Abi".

Aku sebagai isteri sentiasa memikirkan keredhoan seorang suami terhadap isterinya...krn sekiranya sudah sampai masanya aku dijemput Allah...aku mengharapkan aku pergi bertemu Ilahi dalam redho suami..insyaallah dijamin syurga.(kullu nafsin zaiqatul maut)Itu janji Allah.
Sekiranya kita dijemput Allah tanpa keredhaan suami...Ya Allah...Nauzubillah....

Dan untuk adik2 yang bagi aku hadiah, tima kasih banyak2..tak sangka lak besar2 ni dapat hadiah...
Yang terharunya...adik2 ni sambut hari lahirku...Ya Allah...terkejut gak...tiba2 siap ngan kek lagi...suruh potong...terharu..terharu..aku pun potong kek sambil berselawat,kami selawat ramai2 dan baca doa selamat...
Untuk adik2, moga ukhuwah fillah tak kunjung malap, semoga kejayan menjadi milik kalian. Aminnnnnn.



Aku ngan hubby dan Putra Ayman kat Manchester Air Port, waktu ni dok tunggu abg am sekeluarga.


2 comments:

Anonymous said...

Heheh.. terror2..
Tahniah..
Ingat kut dok tak erti2 lagi mengblog2 ni.. hehe

Happy Birthday MyLove
Semoga dipanjangkan umur untuk terus menghambakan diri kepadaNya

Hubby with Love

Anonymous said...

salam zah....

selamat hari lahir yang ke 03 ker 30??hi...hi...aper2 pun semoga Allah memberkati dan meredhai setiap kerja yang dirimu lakukan...semoga menjadi isteri + ibu dan Hamba Allah yang patuh dan taat segala perintah-Nya dan meninggalkan segala larangan-Nya...nice lovely blog!!salam.