Wednesday 2 January 2008

Azam ditahun baru... 2008

Hari ni dah 2 Januari 2008, pejam..celek..pejak..celek.. tak sedar plak.. dah masuk tahun baru 2008 dan ini dah tahun kedua kami di bumi united kingdom ini. Tak sempat pun nak memanjangkan kaki, meningjau keindahan bumi UK ni, dah habis setahun disini. InsyaAllah tinggal lagi 2 tahun saja untuk si abang tamatkan pengajian disini (mudah-mudahan insyaAllah).
Jika ditinjau semula, tak banyak pencapaian yang diamati setahun di UK ni. Keindahan kat sini pun tak sempat nak cover. Nun di utara scotland tak dijejaki lagi, apatah lagi ditepi sana, ireland, europe tak leh citer lah lagi, sekali visa sikecil tak dibuat, selagi tu lah kami merengkuk di bumi UK ni, nak balik ker tanah air tahun ni pun tak pasti lagi.
Azam ditahun 2007 memang ler menggunung tinggi, tapi yang tercapainyer cuma lereng2 bukit saja, itu pun dah tercungap2. Impian untuk menguasai bahasa inggeris pun masih samar2, apatah lagi menuntut ilmu di sini. Itulah resam kehidupan, kita merancang, dia juga yang menentukan. Namun begitu, suka duka tahun 2007 pasti kujadikan panduan dan iktibar untuk mengharungi kehidupan masa depan.


Tahun 2008 akan tetap lebih mencabar. Tahun ini akan ku pastikan penguasaan bahasa ketiga bagi diriku dapat dicapai. InsyaAllah dengan dorongan si abang dan 3 buah hati ku, akan kugagahi juga. Dalam kesibukan, kukan pastikan, dalam tahun ini, timur dan barat, utara dan selatan bumi uk ni dapat dijejajahi. Jelajahi untuk mencari erti kehidupan dan kebesaranNya.
Semoga tahun ini dipenuhi dengan kegembiraan dan ketaatan kepadaNya.

No comments: